h1

Manfoe

October 8, 2008

Mi-am inceput saptamana cu o dispozitie numita de catre mine, in mod sugestiv, menschfeind. Fara sa pun la socoteala incarcatura negativa emotionala avuta chiar si in weekend, am vrut sa incep, totusi, cu bine saptamana. Ei bine, nu am putut.

Metroul este ceva odios, in opinia mea. Aerul vesnit inchis si imbulzeala inutila sunt cateva dintre motivele pentru care, daca as avea timpul la dispozitzie, as alege mersul pe jos.
Oamenii sunt grabiti. Suficient de grabiti, incat te imping cu o bruschete nonsalanta(pentru a nu pierde metroul) insa isi fac timp pentru a se intinde catre gramada de exemplare gratuite din ‘Ring’. In cazul in care, din greseala au fost luate doua, surplusul este aruncat, cu aceeasi nonsalanta, pe jos.
Sau duduia din spatele meu care nu conteneste imi a-mi lovi spatele genunchiului cu sarsanaua doldora. (Am avut inspiratia in a nu comenta, realizand dupa ca de fapt de angrenam in cercuri comune de cunostiinte, si astfel remarca pe care o aveam pregatita nu ar fi fost cea mai inspirata.)
Dimineata, ora 8:30. Metroul care trebuia sa ma lase la Dristor 2 intarzie 15 minute. In statie nu se poate respira, daramite arunca un ac in multime. Cand incerc sa intru in mult asteptatul tren, oamenii se ingresuie la usi, refuzand sa se urneasca in alta parte, desi urmatoarea statie e capatul, si, in mod logic, au la dispozitie circa 10 minute pentru a se da jos.
Iesind de la metrou vad in stanga un cos de gunoi care a depasit stadiul de ‘plin’ de doua sezoane, dupa aparente. Pliante rosii, facand reclame inutile-bieninteles, decoreaza jumatatea din holul iesirii, oamenii neputand astepta pana la alt cos pentru a se debarasa de incarcatura rosie din celuloza. Dar ei au constiinta impacata, crezand ca si-au respectat simtul(?!) civil.

Si totusi zambesc gandindu-ma la pisoiul negru pe care l-am vazut cand am iesit din scara, cum topaia desupra baltoacelor ramase pe strazi. Uitasem si de bombanelile mamei cu privire la grosimea hainelor alese pentru acea zi.

‘I remember a day.. ‘

Sunt lucruri in viata pe care tinem cu ardoare sa ni le impregnam cat mai puternic in memorie, insa pe care timpul le sterge, lasand numai o parere de rau in urma. Parfumul acela care parca iti trecea prin inima, nu plamani, caldura care parca iti aducea a febra, ridurile de pe mana bunicilor sau culorile in care vedeai la un moment dat.
Acum, unele parfumuri par sa-mi treaca prin inima, insa sfarsesc in a o inconjura de spini veninosi.
Totul in mine rezoneaza a gol.

“on the asphalt underneath, our crushed plans and my lies
lonely street signs, powerlines, they keep on flashing, flashing by

and we keep driving into the night”

Oboseala fizica incepe sa-si faca simtita prezenta.
Mai intai, azi am confundat o persoana cu o alta, care se intampla sa imi fie cunostiinta. Partea nasoala se putea intampla daca, faceam gluma intentionata, nu as fi ajuns prea intreaga acasa. Nu stiu cati barbati de 2 m inaltime ar reactiona pozitiv la remarca: “C. m-a rugat sa-ti transmit ca arati gay in tricoul ala”. Daca faceam gluma persoanei potrivite, imi iesea o carte. Daca o faceam, ca in cazul de fata, unei alteia, as fi putut castiga un ochi vanat.
Si, apoi, cu intentia de a arunca sticla de apa la cos, era sa procedez astfel cu telefonul mobil.

Mi-am amintit de scoala generala. Mai precis, de clasa a opta. O intamplarea anume si-a readus umbra peste ochii mei. Se intamplase(deh, varsta) sa-mi placa de un baiat de la clasa alaturata. Cu zambetul pe buze a venit la mine o colega, sa-i zicem M, spunadu-mi ca si el ma place. Eu nu imi reveneam din uimirea ca am fost observata, insa am putut sa intreb sub ce apelativ ma stie. Am primit ca raspuns: “Ioana cu ochii albastri”. Eram intr-o fericire de nedescris, si-mi tot repetam sintagma in minte, pana cand am aflat, de la o colega mai apropiata si cu picioarele pe pamant, ca M, impreuna cu alte prietene, intentiona in a face proasta gluma de a-i spune baiatului care era felul in care il priveam, si apoi sa ii propuna sa isi bata joc de acest lucru. Fapt descoperit la timp. Nu stiam care lucru ma daramase mai tare la momentul respectiv. Mi-am dat seama ca imaginatia mea o ia, inutil, in directii incontrolabile.
Apoi, am realizat ca nu a existat niciodata ” Ioana cu ochi albastri”. Si nici nu va exista vreodata.

2 comments

  1. ba exista “Ioana cu ochi albastri”.Si e cea mai frumoasa pereche de ochi din lume.Crede-ma pe cuvant ca vorbesc din experienta🙂


  2. Asa ma gandeam si eu, dar am asteptat sa spuna altcineva inaintea mea :p



Leave a Reply

