h1

Despre morala si alte intamplari

June 11, 2008

Conceptul de morala este substantial diferit de la persoana la persoana, si, de-a lungul timpului, poate suferi modificari considerabile, in functie de evenimentele din viata acelei persoane. Putem da dovada de prea multa toleranta, moment in care suntem vulnerabili din acest punct de vedere. O persoana cu destula putere de convingere si careia ii purtam un anume nivel de simpatie ne poate modifica acel ‘drum’ pe care ni l-am creat in speranta ca ar fi moral.
Astfel asistam la degradarea propriului nostru sistem de valori.
Dar, din pacate, sistemul de valori in sine, alaturi de atributiile de moralitate sunt in mai mare parte influentate de cei din jurul nostru. Deci, mai degraba, acceptam o serie de valori in care suntem facuti sa credem, decat ceea ce credem de-a dreptul. Si pana la urma, aprofundand, gasesti suficiente contradictii incat sa iti dai seama ca daca tinzi sa apleci urechea prea tare risti sa te lasi prada influentelor.
Degeaba un sistem de valori bine pus la punct si in coordonanta cu persoana ta. Daca vin altii si isi bat joc iar tu ii lasi, s-a dus dracu tot.

In alta ordine de idei, am terminat primu an de facultate. Un vartej care a trecut pe langa mine inainte ca eu sa ma prind prea bine de un punct de sprijin. Si, sincera sa fiu, am avut destule momente cand am simtit ca nu pot face fata. Dar, vorba aceea, toate trec.
Acum am timp sa citesc din nou cat vreau, sa fac bijuterii, sa dorm, sa ma pun la punct cu filmele shi jocurile pc. Printre astea planific si-o mica excursie si poate o slujba. Pot sa ma apuc sa pun cap la cap cele cateva schite planificate pentru o carte, si eventual sa incep acel roman pentru care am avut o idee care insa a fost drastic spulberata, punandu-mi-se in vedere lipsa de originalitate. Blah.
Am timp sa vad copacii, soarele, sa ma bucur cand e frumos afara sau sa lenevesc atunci cand am chef. E prima vacanta adevarata din ultimii doi ani, si sincer, mi-era dor.

7 comments

  1. iti tin pumnii sa duci la capat acel roman, caci imi place stilul tau de a scrie si nu cred k sunt singura ta cititoare cu aceasta parere.
    bucura-te atat in vacanta cat si in timpul facultatii cat poti tu de mult de viata si apreciaza fiecare clipa pe pamant, caci la urma urmei suntem aici pt a imbratisa fericirea si nu pt a suferi (si da, depinde in maaare masura de noi)!
    iar orice ar fi, daca ai un sistem de valori morale (dupa parerea ta si bunul simt) , nu lasa influente exterioare sa ti-l clatine si darame…caci constiinta este singurul lucru care ramane treaz, chiar si cand corpul este in vacanta!


  2. Multzumesc, chiar sper sa-l pot aduce macar in faza de schita in aceasta vara.
    Influentele exterioare uneori sunt prea puternice pentru a nu te zdruncina si viitorul depinde mult de puterea ta de a te ridica la loc.


  3. Poate ar trebui să înveţi principiul Ai Ki Do: atunci cînd adversarul te atacă, foloseşte-i propria energie pentru a-l devia şi dărîma, fără a ţi-o consuma pe a ta.😉

    Fiecare îşi poate construi propriul sistem de valori şi poate rămîne ataşat de ele no matter what. Singura problemă e atunci cînd ele sînt (sau devin, în timp) în contradicţie cu restul lumii – to spit against the wind, se mai zice, din punctul lor de vedere.

    Dacă ai puterea de a rezista ca un paria într-o lume din ce în ce mai anormală, atunci good luck!🙂 Dar mai întîi uită-te la mine ca să vezi unde vei fi peste ani.😉

    Dar ajunge cu negativismele pentru azi – enjoy your vacation to the max!🙂 *mwah*


  4. Dragos, vorbeam aici si despre capacitatea de a influenta sau a fi influentabil. Nu pot crede ca niciodata in viata ta rugamintea/gesturile/implicarea sentimentala pentru alte persoane te-a facut sa-ti calci peste vre-un regulament pe care ti l-ai impus(sau peste orgoliu) macar unpic, asa.


  5. Nu, n-am spus asta. Într-adevăr, m-am lăsat influenţat, dar numai atît cît am vrut. De fapt, aş putea spune că nu am făcut altceva decît să dau frîu curiozităţii între anumite limite.

    Din păcate, am fost mereu calculat. Nu că n-aş fi greşit vreodată – am făcut-o şi pentru una-două greşeli am plătit chiar cu vîrf şi îndesat. Aş putea spune, cu viaţa. Cea pe care n-am putut-o avea. Dar de cele mai multe ori, am ştiut ce fac şi ori de cîte ori cineva încerca să mă convingă de ceva ori să-şi impună punctul de vedere, analizam situaţia şi informaţiile prezentate şi trăgeam propria concluzie.

    O fac şi acum şi încerc să arăt şi celorlalţi că e cel mai bine să treci totul prin propriul filtru decît să accepţi orbeşte ce ţi se oferă (şi promovează) ca fiind “perfect”.

    Şi hai să-ţi spun la ce schemă am ajuns acum:
    1. Dacă mă minţi, ai terminat-o cu mine
    2. La prima greşeală, te iert dar te avertizez direct, pe faţă că e şi ultima
    3. La a doua greşeală eşti out of my life forever

    Şi nu-mi pasă despre cine e vorba – cunoştinţe “virtuale” (ca o paranteză cu bătaie spre Mihaela, care consideră asemenea relaţii ca fiind basme ori altceva, de parcă nu tot un om ar fi în spatele fiecărui ecran, cu sentimentele, visele, dorinţele şi durerile proprii) sau prieteni de-o viaţă. Hai, poate în al doilea caz mai dau un avertisment, dar rareori.

    Problema e că fiecare compromis acceptat îţi încarcă sufletul de regrete, frustrări şi remuşcări, pe care la un moment dat ajungi să nu le mai poţi duce. Aşa că e mai bine dacă poţi evita compromisurile.

    ( şi n-am băut decît 2 beri în după-amiaza asta… )


  6. Scrii frumos🙂


  7. dragos, daca as putea aplica ce mi-ai zis tu acolo sus mi-ar fi mult mai usor. daca.

    ligia, mersi frumos, ma bucur ca itzi place🙂



Leave a Reply

