h1

AMR 4

May 25, 2008

Si uite asa am ajuns spre sfarsitul lunii mai, cu numai 4 examene de dat. Am inceput sa le numerotez invers, asa cum faceam in clasa a opta, cand citeam Baltagul( numai ca atunci, in exces de zel, numerotam paginile). Pana acum am invatat cateva lectii importante. Una ar fi ca nu pot sub nicio forma sa invat noaptea. Sau avand la indemana o carte buna. Daca am un examen ziua urmatoare si mi-am dat seama de importanta faptului abea pe la 7 pm, apai sa dau acatiste si sa ma rog sa-l trec. Cunosc ‘n’ exemple care pot invata atunci cand eu, in tara viselor, desenez norisori cu ‘Zzz’. Alta treaba, notarea poate fi este de multe ori subiectiva( si sa ajunga chiar sa scarbeasca in unele cazuri). Te poti trezi cu lucrari ‘de greutate’ identica, insa notate substantial diferit. Mai tresa ma agit? Nu. Ma doaren pana. Si, bineinteles, fiecare profesor are propriul sau ‘sistem de evaluare’. Astfel, nu la toti merge solutia ‘scriu tot ce-mi vine in minte, ceva tresa fie bine’. Ai mari sanse la surprize neplacute.

Alta trebsoara mai importanta. Pentru unele prostii nu merita sa risti. Mai ales cand e vorba de-un examen. Mai bine-l pici cu obraz curat. Insa ceea ce am realizat e ca, spre deosebire de vremea din liceu, cu unele materii, cand ai scapat de ele, sunt bine scapate. Nu ai sa le mai vezi niciodata. Nema. Never. Deloc! ( Si asa m-am trezit eu acum cateva zile vanand foile de statistica de prin camera si rupandu-le cu nesatz. Nota: foile gasite, dat fiind haosul din camera cred ca numai jumatete au fost supuse tratamentului. Restul cand imi voi face curaj sa fac curatenie.) Prima senzatie gen a fost pentru mine cand am terminat cu bacul scris la romana. Oarecum nu-mi venea sa cred ca am terminat cu atatea lucruri pe care le-am acumulat pe parcursul unor ani buni. Nu-mi vor mai folosi decat o parte,in cunostiinte generale, sau in procentajul(infirm) de persoane cu care mai vorbesc despre literatura.

Si acum vine o intrebare, in opinia mea, importanta. De ce atata stres, chin si lacrimi pentru niste materii pe care nu le vei folosi, sub absolut nicio forma, in viata?(excludem aici limba romana, biensur). Oricum se stie ca in viitorul nostru domeniu de activitate vom folosi, in cel mai bun caz, foarte putin din ceea ce cu luni/ani in urma ne-a creat nopti albe si ne-a crescut nivelul cofeinei din sange( bine, in afara de persoanele ca mine, avand cafea in loc de sange). Am primit raspunsuri gen, “pentru exercitiul de invatare”. Apai bine domne, pentru exercitiu, dar n-as putea sa-mi exersez mintea cu ceva ce mi-ar folosi? *word*.

In alte cuvinte, sistemul nostru de invatamant e câh.

Si daca faci un eseu pe tema asta la pedagogie este impropriu si fara sens.

Pese: mie tot nu-mi vine sa cred ca aproape a trecut primul an.

One comment

  1. Mai e o parte care initial se omite pana in momentul in care ajungi sa iti dai seama ce directie alegi in ceea ce priveste munca. De cele mai multe ori, dupa terminarea facultatii, se ajunge la fel si fel de slujbe care nu au nici cea mai mica tangenta cu facultatea. Oricum, deja e traditie in a face ceva pentru ca asa se spune ca e bine sau pentru ca aduce bani in defavoarea unui servici care ofera o satisfactie personala si o anumita implinire. Fruntea sus, dupa 4 ani am mormane de hartii a caror utilitate maxima o sa fie atinsa la aprinderea unui gratar dupa licenta, asa ca exista si o parte pozitiva😛



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: